Adam Majcherczyk ul. Burmistrzów Zawilskich 37, 37-300 Leżajsk, podkarpackie tel: 17 242 70 25, kom: 604 913 772
Pracujemy i odbieramy telefony od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Gdy silnik nie zapala na ciepło

Otwarte:

Sprawdź godziny otwarcia

Poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00

Sobota: nieczynne

Gdzie chiptuning? , gdzie wykonać chip tuning, gdzie przeprowadzić chiptuning, jak zrobić chiptuning, jak zwiększyć moc

ul. Burmistrzów Zawilskich 37
37-300 Leżajsk
woj. podkarpackie
Tel.: 17 242 70 25
Kom.: 604 913 772
E-mail:adamekserwis@o2.pl
E-mail:biuro@v-tuning.pl
Zakupy:zakupy@v-tuning.pl
Nasz profil na Allegro

« powrót do wszystkich artykułów

Artykuł z dnia 2017-07-24

PO PIERWSZE KOMPRESJA. Naturalnym procesem w każdym siniku jest erozja zaworów i gniazd. Zjawisko to przebiega najszybciej w silnikach zasilanych gazem LPG. Jeżeli silnik ma automatyczną regulację luzów zaworowych, to zużycie jest naturaline kompensowane. Jednak gdy silnik ma ręznie regulowane luzy, to niedopatrzenie może spowodować, że luzy ulegną skadowaniu. Wtedy bardzo często pojawia się problem z uruchamianiem silnika na ciepło, gdyż podparte w pozycji otwartej zawory powodują utratę kompresji. To jedna z pierwszych rzeczy do skontrolowania.

UPŁYW PALIWA. We wszystkich silnikach z wysokociśnieniowym wytryskiem paliwa może się pojawiać problem spływania paliwa do baku z powodu nieszczelnośc. Szczególnie dotyczy to diesli common rail, w których wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej jest wręcz warunkiem rozruchu. Jeżeli w danym samochodzie nie ma elektrycznej pmpy zasilającej w baku (np. PSA 1.6 HDi, Renault 1.5 dCi) to taki problem jest jak najbardziej realny. Nieszczelności należy poszukiwać na zaworach pompy wysokiego ciśnienia. Czasami problem powodowany jest zużyciem zworów sterujących w samych wtryskiwaczach common rail - i to pozwala wykryć tzw. test przelewów.

ZUŻYCIE ROZRUSZNIKA. Niektóre diesle z mechaniczną pompą wtryskową, na przykład popularne 1.9 TDI, dotyka problem braku odpowiedniej dawki rozruchowej z racji zbyt niskich obrotów rozrusznika. Odpowiednia modyfikacja programu sterownika pozwala wyeliminować problem. Wykonują to niektóre warsztaty zajmujace się chiptuningiem.

 

źródło: gazeta ,,motor" nr 27/2017