Adam Majcherczyk ul. Burmistrzów Zawilskich 37, 37-300 Leżajsk, podkarpackie tel: 17 242 70 25, kom: 604 913 772
Pracujemy i odbieramy telefony od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Pomiar mocy na hamowni

« powrót do listy usług

Hamownia obciążeniowa 4x4 VT-4/B2 evo

Posiadamy własną, nowoczesną i najbardziej zaawansowaną hamownię podwoziową 4x4 VT-4/B2 evo, która służy nam do pomiarów naszej pracy.

Hamownia podwoziowa 4x4 V-Tuning Hamownia podwoziowa 4x4 V-Tuning
Hamownia podwoziowa 4x4

Pomiar mocy wykonujemy w cenie: 1 oś - 100 zł, 4x4 - 150 zł.

Wyposażenie naszej hamowni:

  • Wentylator nadmuchowy (20.700m3/h)
  • Wentylator wyciągowy (3.700 m3/h)
  • Dodatkowy data logger sensorów (8 wejść)
  • Czujnik AFR
  • Czujnik ciśnienia doładowania
  • Czujnik temperatury (termopara 0-1200°C)

Mechaniczna synchronizacja przedniej i tylnej osi daje możliwość mierzenia najnowszych samochodów z napędem na cztery koła, wyposażonych w zaawansowany system zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami. Umożliwia również wykonanie prawidłowych pomiarów samochodów z napędem na jedną oś, wyposażonych w najnowszy system kontroli trakcji, który wymaga, by wszystkie koła w czasie jazdy (w czasie pomiaru) były w ruchu.

Możliwości pomiarowe hamowni obciążeniowej VT-4/B2 evo:

  1. Tryb inercyjny
    Samochód jest rozpędzany na hamowni do wybranej przez użytkownika prędkości obrotowej, a następnie po wysprzęgleniu, samochód toczy się bez napędu aż do zatrzymania.
    Obciążeniem dla silnika będą w pomiarze inercyjnym masa rolek, opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to około 10-20 sekund pełnego obciążenia i kilka minut swobodnego toczenia po hamowni, aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc i moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.
  2. Tryb dynamicznego obciążenia
    Pomiar przebiega podobnie jak w trybie inercyjnym z tą różnicą, że hamulec elektrowirowy symuluje większe obciążenie zespołu. Wskaźnik obciążenia jest wartością procentową, określaną w programie hamowni przez użytkownika. Tryb ten daje możliwość wydłużenia czasu pomiaru i prawidłowego dociążenia samochodu, co jest wskazane przy mierzeniu m.in. bardzo mocnych silników turbinowych.
  3. Tryb stałych obrotów
    Pomiar polega na zrównoważeniu siły napędowej samochodu za pomocą hamulca elektrowirowego. Czas pomiaru to ok. 10 sekund pełnego obciążenia (dla stabilizacji obrotów i odczytania wyniku) dla każdego punktu pomiarowego (konkretnie wybranych obrotów). Moc na kołach dla każdego punktu pomiarowego jest obliczana na podstawie danych z tensometru i wyświetlana w czasie rzeczywistym na ekranie.
  4. Tryb drogowy
    Samochód przyśpiesza w sposób zbliżony do warunków drogowych. Hamulce elektrowirowe, na podstawie wprowadzonych danych, generują obciążenie zbliżone do sił wynikających z oporów powietrza i wzniesień, w zależności od aktualnej prędkości auta.
  5. Cykle jazdy
    Możliwość wykonywania tzw. cykli jazdy wg samodzielnie skonfigurowanego schematu lub wybranego z dostępnej bazy (np. test EUDC polegający na symulacji jazdy w warunkach pozamiejskich). Z cykli jazdy korzystamy m.in. w celu badania poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, itp. lub przeprowadzania kalibracji instalacji LPG/CNG.


Serdecznie zapraszamy do sprawdzenia osiągów samochodu oraz wykonania modyfikacji.
Pomiar mocy wykonujemy w cenie: 1 oś - 100 zł, 4x4 - 150 zł.

Hamownia - informacje

W dzisiejszych czasach następuje ciągły rozwój motoryzacji w związku z czym powiększa się też liczba jej miłośników. Samochody, które do niedawna dla większości stanowiły jedynie środek transportu, aktualnie stały się urządzeniem, które każdy chce doskonalić i wzbogacać swoją wiedzę na jego temat. Pomiar mocy na hamowni przeznaczony jest dla osób chcących wiedzieć jak najwięcej na temat swojego pojazdu. Hamownia w założeniu jest stanowiskiem pomiarowym umożliwiającym uzyskanie informacji do wyznaczenia charakterystyki osiągów silnika. Pomiar mocy na hamowni jaki oferujemy możliwy jest w kilku różnych trybach: -trybie inercyjnym -trybie dynamicznego obciążenia -trybie stałych obrotów -trybie drogowym -cyklu drogowym Różnorodność naszej oferty sprawia, że pomiar mocy na hamowni będzie dokładny i dostosowany do każdego typu samochodu. Jesteśmy w stanie spełnić Państwa wymagania nawet jeśli do czynienia mamy z autami produkcji japońskiej. Sprawdzanie osiągów pojazdu to jedynie początek. Kolejnym elementem jest opcja modyfikacji naszego samochodu, co spodoba się niewątpliwie fanom tuningowania. Każdy miłośnik motoryzacji chciałby wyciągnąć jak najwięcej ze swojego pojazdu, zatem pojawienie się opcji zwiększenia mocy jaką nasz samochód miał w pierwotnym założeniu niewątpliwie jest powodem do radości. Oferujemy Państwu możliwość uzyskania niezwykle dokładniej i drobiazgowej wiedzy na temat aktualnych osiągów waszych pojazdów co niesie za sobą opcje wprowadzenia zaawansowanych ulepszeń. Należy także pamiętać by dostosować wprowadzane w samochodzie modyfikacje do jego aktualnych możliwości by nie zmęczyć przy tym silnika, a także nie wprowadzić żadnej innej szkody. Jesteśmy pewni, że prezentowana przez nas oferta spełni Państwa wymagania. Oferowane przez nas usługi są prestiżowymi na rynku o czym świadczy fakt, iż nasi klienci wracają do nas celem ponownego skorzystania z naszych usług, a także polecają nas innym odbiorcom. Dbanie o samochody zawsze było i będzie naszym priorytetem dlatego mogą Państwo bez obaw powierzyć nam swój samochód.