Cofnięcie aktualizacji oprogramowania VW EA189 po aferze dieselgate

Cofnięcie aktualizacji oprogramowania VW  EA189  po aferze dieselgate

Cofnięcie aktualizacji oprogramowania VW EA189 po aferze dieselgate

Co drugi klient VW ma problemy po aktualizacji oprogramowania po aferze dieselgate

Po wadliwej aktualizacji oprogramowania w ASO klienci skarżą się na szybko zapychające się zawory EGR i filtry DPF jak by tego było mało w samochodach zaobserwowali także spadek mocy, głośniejszą pracę silnika, aż do bardzo nieprzyjemnego zapachu z rury wydechowej.

Aktualizacja miała na celu obniżenie emisji tlenków azotu NOX do wymogów prawnych . Po aktualizacji tlenków azotu jest mniej, jednak silnik emituje więcej cząstek stałych, które zatykają DPF. Znacznie zwiększa się zużycie AdBlue, sadza osiada na zaworach EGR, co skutkuje problemami pracą silnika oraz ze spadkiem mocy.

Informacje znalezione min. na https://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_Volkswagena

Mamy na to sposób.

Na podstawie nr VIN pobieramy oryginalne oprogramowanie z serwera, jeszcze sprzed ekologicznej poprawki. Po zaktualizowaniu oprogramowania w sterowniku efekty badamy na hamowni obciążeniowej.

Koszt cofnięcia aktualizacji jest uzależniony od roku produkcji samochodu:

  • Samochody do 2014 r. - od 1200 zł
  • Samochody po 2014 r. - od 1500 zł

Oprócz przywrócenia dawnej mocy możemy przygotować mocniejsze oprogramowanie o około 15 -20%

Koszt cofnięcia aktualizacji oraz przygotowanie mocniejszego oprogramowania :

  • Samochody do 2014 r. - od 1500 zł
  • Samochody po 2014 r. - od 1800 zł